Training Contextueel werken met Duplo

In begeleiding en therapie, zowel met volwassenen als kinderen, is het soms moeilijk om ‘dat wat speelt’ binnen een individu, binnen relaties en systemen inzichtelijk te maken.

In deze training demonstreren we hoe het visualiseren van deze relationele dynamieken d.m.v. duplo-poppetjes hierbij een interessante methodische ondersteuning kan bieden. Het gaat bij de duplopopjes om een externalisatiemethodiek. Door als het ware onze binnenkant buiten onszelf te plaatsen ontstaat de nodige afstand waardoor we onszelf beter kunnen zien. Het visuele aspect vergemakkelijkt dit ‘kijken naar onszelf’ het driedimensionale geeft de mogelijkheid om de beweeglijkheid van dit innerlijke proces te ervaren.

Het voornaamste doel van deze training is dat u leert werken met dit materiaal in gesprekken zowel met cliënten als in intervisie, supervisie en team. Tal van voorbeelden tonen u deze verschillende toepassingsmogelijkheden. Vervolgens gaat u hier zelf stap voor stap mee aan de slag en leert u de valkuilen en de kansen hiervan kennen.

Introductie van de schemapopjes als hulpmiddel in het therapeutisch proces.

Het gebruik van de schemapopjes als hulpmiddel in de therapie van mensen met persoonlijkheidsstoornissen

Voor wie?

Voor hulpverleners, therapeuten, supervisoren en coaches.

De methodiek voor deze dag is gebaseerd op concepten uit:
  • de inzichten van Marleen Diekman
  • de contextuele theorie van Nagy

Instroomeisen

Kennis hebben van het contextuele gedachtegoed.

Bijzonderheden:

  • Agenda

    2 daagse training, groepsgrootte tussen 12 en 14 personen. 

  • Lestijden
    Van 9.30 tot 16.30 uur
  • Locatie
    In overleg
  • Docent
  • Prijs

    Neem contact met ons op voor het uitbrengen van een offerte.

  • Code

    Offertenummer

  • Accreditatie

    SKJ 18 punten

Inschrijven nieuwsbrief

Contact

crkboPotgietersstraat 571
1053 XT Amsterdam

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Mirjam Bakker: 06 19 85 73 66

Copyright © Opleidingsinstituut Contextuele Studies