Wie zijn wij?


Mirjam Bakker
Mirjam is jarenlang werkzaam geweest binnen de jeugdzorg en heeft daar verschillende functies vervuld. Zo heeft zij verschillende CLAS-projecten opgezet en is daarin werkzaam geweest als behandelaar, teamleider en behandelcoördinator. Voordat zij volledig ging voor Leren over Leven – OICS was zij manager jeugdhulp voor een grote organisatie in Gelderland. Mirjam is maatschappelijk werker en opgeleid als supervisor, lid van LVSC. Mirjam specialiseerde zich in de contextuele benadering door de 4-jarige opleiding bij Leren over Leven te volgen. Tevens was zij bestuurslid en voorzitter van de Vereniging van Contextueel Werkers in Nederland en België. Naast haar werkzaamheden voor Leren over Leven – OICS heeft zij een zelfstandige praktijk voor contextuele hulpverlening in Amsterdam.


Le-Xuan Tran
Le-Xuan werkt voor Leren over Leven als supervisor en Leertherapeut. Verder is zij werkzaam op de Academie voor Sociale Studies in Breda als Docent. Daarnaast heeft zij een eigen praktijk voor psycho-sociale hulpverlening en professionele begeleiding. Ze is geregisteerd supervisor bij LVSC.


Amanda Leeftink
Amanda Leeftink is maatschappelijk werkster en specialiseerde zich in de contextuele benadering door de vierjarige opleiding bij Leren over Leven in Utrecht te volgen.
Vanaf 2003 werkt ze als zelfstandige vanuit haar praktijk 'Codans'.
In samenwerking met Leren over Leven geeft zij driedaagse trainingen voor hulpverleners die met de methode en werkwijze “Dit ben ik!” in thema willen gaan werken.
Ook geeft zij voor Leren over Leven de trainingen "Inleiding contextueel werken" en “werken met Duplo”.


Shantal Holwijn


Ruurd van de Water
Ruurd van de Water is geestelijk verzorger - Martini Ziekenhuis Groningen Contextueel Therapeut (NVPA). Hij studeerde af aan de Rijksuniversiteit Groningen in de Wijsgerige Theologie aan de Faculteit Godgeleerdheid, met aandacht voor Ethiek als specialisatie, waarin aandacht voor de dialogische filosofie van Martin Buber. Hij volgde de trainingsdagen van de PThU olv. dr. Hanneke Meulink-Korf en dr. Kees Bregman met als thema: Martin Buber en de dialoog, samenspraak Rosenzweig/Rosenstock - Huessy, Buber’s ‘nieuwe denken’als inspiratiebron voor pastoraat en spiritualiteit - een nieuw licht op het omgaan met relaties en vragen rond schuld en dialoog.


Ineke Bannink


Annette Melzer
Annette Melzer is werkzaam als supervisor (LVSC / VCW reg) en contextueel counselor in haar eigen praktijk. Ze is opgeleid als predikant en geestelijk verzorger en werkt in de Ouderenzorg bij StichtingSamenZorgen. De vraag naar ‘fairness’ en het zoeken naar mogelijke wegen van herstel van betrouwbaarheid in relaties is iets wat haar drijft. Tijdens de studie in Amsterdam kwam zij al in aanraking met het contextuele benadering via Hanneke Meulink – Korf en sinds de diverse contextuele opleidingen vanaf 1999 is het gedachtegoed niet meer weg te denken in haar doen en laten. Sinds 2012 is zij opleider samen met Kees Bregman bij de Stichting Contextueel Pastoraat. In de redactie van Contextuele Berichten schrijven ze als opleiders mn de theoretische uitwerking van de verschillende onderwerpen in hun vaste rubriek ‘opnieuw aangesproken’.


René Knip
René Knip is werkzaam als (leer)therapeut, supervisor en trainer in zijn eigen praktijk Verhaal en Context, en docent bij het NCOI. Daarvoor was hij o.a. hulpverlener binnen de ambulante jeugdzorg, teamleider en supervisor. René studeerde HBO maatschappelijk werk (CHE), volgde de voortgezette Opleiding Jeugd, Gezin en Pleegzorg (Hogeschool van Amsterdam), de Masterclass Contextuele Therapie (Hogeschool van Amsterdam), psychologie (MSc) aan de Universiteit Utrecht en genoot een Supervisorenopleiding (PEA).


Eric Wilms
Als supervisor heb ik aandacht voor contrast- en grenservaringen die de supervisant in zijn werk met cliënten tegenkomt. Ook de mogelijke contrast- en grenservaringen van de professional kunnen als kennisbron onderzocht worden en deel gaan uitmaken van zijn professionele repertoire. Met visies, methodieken en praktische suggesties worden perspectiefwisselingen voorgelegd die kantelmomenten in denken en handelen stimuleren. Diversiteit is hierbij leidend en niet-oordelen uitgangspunt. De benadering is ruimte scheppend voor ieders eigenheid.


Kees Bregman


Jurgen van Ree
Jurgen is werkzaam als contextueel relatietherapeut met aantekening seksuologie. Vanuit zijn praktijk Caprea biedt hij relationele, seksuologische en psychologische hulpverlening zowel fysiek als online. Daarnaast werkt Jurgen al vele jaren als hoofdopleider binnen diverse opleidingen Transactionele Analyse (o.a. TA Management en Organisatieontwikkeling, TA voor schoolleiders) en de Master Coach opleiding. Bij het afronden van de Master Contextuele Benadering heeft hij onderzoek gedaan naar de toepassing van de Contextuele Benadering gecombineerd met Transactionele Analyse. . Aangesloten bij o.a. VCW, NVRG, EFT en NVVS.


Janine Koppers


Colette Montens


Maureen Davis
Maureen Davis is counselor, coach en auteur. Zij studeerde cum laude af aan de Academie voor Integrale Menswetenschappen (HBO Psychologie) en ontwikkelde zich tot specialist op het gebied van afstammingsvragen en de daarmee samenhangende identiteits- en contextuele problematiek. In haar praktijk begeleidt zij (volwassen) donorkinderen, adoptiekinderen én (wens)ouders. De contextuele grondhouding van meerzijdige partijdigheid is hierbij haar leidraad. Zij vindt inspiratie in het gedachtengoed van de filosofen Levinas (de Ander) en Martin Buber (de Ontmoeting). In haar boek ‘Schatgraven in de kelder van tante D., zoektocht naar de onbekende biologische ouder’ plaatst zij het individuele verlangen naar afstammingsgegevens in een brede maatschappelijke context.